Myšlienka:
Plodnosť bola niekedy považovaná za dar (ND: a požehnanie), dnes je všeobecne braná ako príťaž. Postoje „ pro-choice“ a „pro-life“ (ND: a „zmýšľanie proti počatiu“).
Realizácia:
Plodnosť je zdravie – ničia ju infekcie, promiskuita, antikoncepcia.
Ciele:
Pochopiť dôležitosť poznania plodnosti a jej ochrany.
Postup:
- Význam denného zaznamenávania zmien sledovaných v menštruačnom cykle.
Zvlášť pri vyučovaní dievčat:
- Na tabuľu učiteľ zaznamená do troch stĺpcov podľa významu – (a) predovulačný hlien, (b) hlien s plodnými vlastnosťami, (c) poovulačný hlien – prídavné mená, ktoré použili dievčatá spontánne v svojich záznamových tabuľkách a až nakoniec stĺpce označí.
- Oboznámi ich s rozličnými znakmi ženskej plodnosti.
- Zaznamenávanie citov u dievčat v súvislosti s cyklickými zmenami v menštruačnom cykle.
- Zaznamenávanie citov u chlapcov počas denných výkyvov testosterónu.
- Premietnite im video (Zázrak života: chlapcom ženský a dievčatám mužský reprodukčný systém).Po premietnutí diskusia o jednotlivých funkciách oboch reprodukčných systémov a objasnenie prípadne nesprávne pochopených vecí.
Domáca úloha: Formulár nedokončených viet.
Formačný cieľ:
Pochopiť význam poznania a rešpektovania znakov plodnosti v reprodukčnom živote.