Myšlienka:
Muž a žena sú sami osebe neúplní – telesne sú dva samostatné, odlišné ľudské subjekty, ale majú rovnakú účasť na schopnosti žiť v pravde a v láske.
ND: Muž a žena sú stvorení na Boží obraz.
Realizácia:
Puberta – ako sa mení a vyvíja telo v tejto počiatočnej fáze dospievania.
Rozdiely medzi pohlaviami z hľadiska telesného, psychologického a spoločenského. „Rozdiel“ však neznamená nerovnosť, kde jeden má viac a druhý menej, ale dopĺňanie – princíp zdieľania, prijímania sa a vzájomnej služby.
Spoločenské stereotypy.
Ciele:
Jedine človek má slobodu, čím získal schopnosť dotvárať sa prostredníctvom svojho konania a každý má v sebe zapísané presne znejúce slovo – druhý, je povolaním druhého človeka.
Postup:
- Krátka prednáška spojená s diskusiou.
- Zoradenie prinesených obrázkov vzoru mužskosti a ženskosti.
- Diskusia o získaných poznatkoch v poznámkových zošitoch so zameraním na účinky masmédií, nenápadné i zreteľné.
- Odpovede značiť na tabuľu a vyhodnotiť.
Domáca úloha:
- Spýtajte sa starých rodičov alebo niekoho v ich veku v rodine alebo okolí a zaznačte si ich odpovede do poznámkového zošita:
Keď ste boli v mojom veku, ktoré pohlavie bolo považované za
- silnejšie a prečo?
- inteligentnejšie a prečo?
- Keď ste boli v mojom veku, aké zamestnanie mali muži a aké ženy? Pracovalo veľa žien mimo domova?
- Zmenili sa počas rokov niektoré vaše názory na mužov a ženy? Môžete niektoré vymenovať? Čo zmenilo vaše myslenie?
- Spýtajte sa aj aspoň jedného rodiča na tie isté otázky. Aj ich odpovede si zapíšte.