Myšlienka:
Láska je základným a prirodzeným povolaním človeka, je v nej priazeň i príťažlivosť.
Realizácia:
Som chlapec, som dievča, budem dospelý, dospelá. Dospievanie sprevádza túžba po láske, ale aj obavy a potreba pomoci.
Človek sa učí celý život – nielen ako dieťa a školák, ale aj ako zrelý.
Ciele:
Každý chce milovať a byť milovaný, akceptovaný svojou rodinou, spolužiakmi, priateľom alebo priateľkou.
Konečný cieľ v živote každého bude závisieť od jeho životných rozhodnutí a záväzkov nielen voči sebe, ale aj voči svojim blízkym a spoločnosti, v ktorej žije.
Postup:
- Krátka prednáška s následnou diskusiou.
- Vyhodnotenie základného dotazníka.
- Diskusia na tému: Aké rozdiely vidíte medzi oboma pohlaviami?
a, Na tabuľu zapisujte odpovede do dvoch kategórií – muži/ženy.
b, Rozlíšte fyziologické, psychologické a spoločenské pohľady.
c, Kedy ste si prvý raz uvedomili tieto rozdiely?
d, Kto alebo čo vás upozornilo na tieto rozdiely?
Domáca úloha:
-
Do budúcej hodiny si zapisujte do poznámkového zošita, čo ste si všimli, čo sa týka sexuality a sexu v rozhovoroch ľudí okolo vás, či v televíznych filmoch, seriáloch, alebo v knihách, časopisoch, novinách, správach ...
-
Doneste si vystrihnuté obrázky, ktoré znázorňujú mužnosť a ženskosť (budú ich zoraďovať od najmužnejšieho po najženskejší podľa vzhľadu a diskutovať o mužských a ženských symboloch každého pohlavia).
-
Využite vlastnú tvorivosť pri návrhu vedenia poznámkového zošita (i učiteľ si môže viesť svoj „denník“).
Formačný cieľ:
Žiaci i žiačky si uvedomia, že môžu mať stereotypné názory alebo neadekvátne informácie o opačnom pohlaví alebo o sebe.